Thursday, April 23, 2009

Bantal Daun Gaharu

Ingin TIDUR NYENYAK? Terasa LESU? Keletihan?
Kurangkan DENGKURAN di waktu TIDUR anda...?
Sukar untuk BERNAFAS semasa tidur?
Mengalami Sakit Kepala? Migraine? Pening ?
Ketegangan Fikiran?
Dapatkan Rawatan Aromaterapi dan Terapiutik di rumah anda sendiri!!
Di perkarangan pejabat anda dan di mana sahaja anda berada!!!

Bagaimana caranya?
Milikilah BANTAL ISTIMEWA dari EMBUN. Embun telah berjaya megeluarkan sebuah produk kesihatan & aromaterapi berbentuk bantal yang diperbuat daripada 100% daun gaharu agar dapat membantu anda untuk memiliki tidur yang berkualiti dan nyenyak. Tiada lagi rungutan mengenai DENGKURAN TIDUR anda terlalu kuat dari pasangan mahupun mereka yang tidur berhampiran anda.
Tiada lagi masalah KESUKARAN UNTUK BERNAFAS di waktu tidur dan malam anda. Bagi mereka yang sering mengalami sakit kepala, pening, rasa loya dan muntah, migrain, dan megalami kekusutan fikiran di minda...BANTAL DAUN GAHARU EMBUN dapat mengatasi masalah anda!!
Aroma yang dikeluarkan oleh daun gaharu boleh membantu anda melegakan tekanan, merehatkan fikiran, menyeimbangkan tekanan darah, mempertingkat daya ketahanan mental di samping berupaya mengatasi masalah gementar.Bagi pengamal perubatan tradisional, wangian yang dihasilkan oleh gaharu sering dijadikan sebagai salah satu rawatan terapiutik dalam aromaterapi. Bauan kuat dan semulajadi dari daun dan kayu gaharu sering digunakan bagi merawat pesakit yang mengalami masalah kemurungan dan dipercayai mampu mengurangkan kegatalan serta bengkak pada kulit.

Daun gaharu kering yang digunakan di dalam bantal ini telah menjalani beberapa ujian analisis di Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM). Di antara ujian-ujiannya ialah Analisis GC, Analisis GCMS dan Penyulingan Minyak Pati (skala makmal/besar). Daun Gaharu (kering) mengandungi kandungan minyak yang akan melambatkan proses pereputan dan sekaligus membekalkan aroma di dalamnya. Daun ini juga disahkan tidak mengandungi toksin atau keracunan yang memberi kesan sampingan seperti pening, loya, muntah atau kegatalan pada kulit.

Bantal Daun Gaharu Embun direka dalam dua (2) saiz, sesuai di bawa ke mana sahaja.


PW 001

  • Saiz : 9” x 14” (inci)
  • Berat : 300 gm

PW 002

  • Saiz : 12”x 6“x 5” (inci)
  • Berat : 500 gm

Keistimewaan Bantal Daun Gaharu:
1. Sesuai ditempatkan di ruang tamu, kereta dan bilik tidur.
2. Bantal ini sesuai digunakan di bahagian belakang kepala, leher dan pinggang bagi melancarkan perjalanan darah .
3. Menambahkan kesegaran, ketenangan serta kecergasan badan.
4. Menggantikan udara kotor dengan udara yang segar dan bersih.
5. Mengurangkan kesan alahan.
6. Mengekalkan sistem denyutan jantung, pengaliran darah dan pernafasan melalui aroma Gaharu
.

2 comments:

monacarl said...

Yup...true enough tat my hubby also agreed my sleep was less snooring..
u can take it everywhere u go...

EMBUN AGARWOOD LEAF PILLOW...GOOD 4 U & ME!!!

Embun Awal Sdn Bhd said...

Anda juga boleh panaskan bantal ini ke dlm ketuhar gelombang (microwave) untuk selama 30saat hingga ke 1 minit. Dan tuamkan / letakkan pada bahagian anggota badan yang berasa sengal. InsyaAllah..ia bertindak seperti penuam/batu tungku sambil menikmati bauan aromanya yang telah dibangkitkan semula hasil dari pemanasan itu. Cuba lah!